Curling

Syyskuusta maaliskuun lopulle kestävän jääkauden aikana curlingin vakiovuorot ovat kaudella 2023-24 maanantai-iltaisin klo 19-21 sekä (kun aamuharrastajia riittää) myös tiistai-aamuisin 9-11. Harjoituspelien lisäksi kauden aikana pelataan iltavuoroilla Rantasalmen puulaakisarjaa. Vakiovuorojen harrastajat ovat lähinnä Rantasalmelta ja Savonlinnasta. Curlingharrastus on ollut käynnissä Rantasalmella vuodesta 2006 alkaen. Aktiivisimmat joukkueemme osallistuvat useimpiin kotimaisiin turnauksiin ja lähinnä seniorien SM-tason kilpailuihin. Mikäli laji kiinnostaa, ota rohkeasti yhteyttä curlingjaoston vastuuhenkilöihin tai tule hallille vuorojen aikaan. Erityisesti junioreista ja naispelaajista meillä on puutetta. Vaikka toimintamme on ollut viime vuodet mukavassa kasvussa, loputtomiin emme voi olla vain ukkojen laji.

RU:n pelaajia marraskuussa 2020 60-vuotisten SM-turnauksessa
Curlingissa kiivas harjaus on usein tarpeen.

Jäävuorot nähtävillä SuurSavohallin sivuilla. Rantasalmen Suursavohallin sivuille pääset seuraavasta linkistä www.suursavohalli.net/

Valtakunnallisesta curlingtoiminnasta vastaa Suomen Curlingliitto, jonka jäsenjärjestö myös Curling Rantasalmi (eli RU:n curlingjaosto) on. Curlingliiton kotisivuilta löydät lisätietoa lajista kattavammin. Liiton tulospalvelusivujen kautta voit seurata eri harrasteturnauksia, curlingin SM-kilpailuja sekä paikallissarjoja, kuten vuosittaista Itä-Suomen curlingsarjaa, jossa rantasalmelaisetkin ovat mukana.

Uudet pelaajat ovat tervetulleita kokeilemaan taktista jääurheilua. Kysy lisätietoja Petteriltä (p. 050 5557672).