TOIMINTAKERTOMUS 2021

Jaoston määrä on 7.12.2021 4 henkilöä.

Jaoston jäseniä on eronnut toimintavuoden 2021 aikana 0 henkilöä, sekä uusia jaoston jäseniä liittynyt 0 henkilöä. Lisenssiurheilijoita vuonna 2021 oli yhteensä: 2 (Lisenssiurheilijoiden tarkka määrä ei tiedossa 7.12.2021).

Yleisurheilujaoston sääntömääräiset kokoukset on pidetty seuraavasti: kevätkokous 8.3.2021, paikkana oli Rinssi-Eversti, läsnä oli 2 yhdistyksen jäsentä. Syyskokous pidettiin 29.11.2021, paikkana oli Rinssi-Eversti, läsnä oli 4 jaoston jäsentä. Kevätkokouksen aiheensa oli kesän 2021 yleisurheilun maanantaikilpailujen järjestäminen sekä ideointi yleisurheilutoiminnan kehittämisen suhteen. Syyskokouksessa laadittiin toimintasuunnitelma kaudelle 2022 sekä kävimme läpi toimintakertomuksen menneeltä kaudelta.

Jaoston jäsenet kokoontuivat 2 kertaa. Lisäksi järjestettiin yhteensä 2 maanantaiyleisurheilukilpailua Rantasalmen keskuskentällä, sekä jaoston jäsenet olivat toteuttamassa 3 eri yleisurheilukilpailua, joita olivat OP:n Hippo-kilpailut, Rantasalmen mestaruusyleisurheilukilpailut sekä Rantasalmen koulujen väliset urheilukilpailut. Kokoontumisien lisäksi yhteyttä jaoston jäsenten välillä pidettiin säännöllisesti puhelimen WhatsApp-sovelluksen kautta.

Jaoston hallinnollisista tehtävistä ovat vastanneet Harri Korhonen ja Asta Karjalainen, varalla Petri Jäske.

Jaoston näkyvyyden ja järjestäytymisen edistämiseksi tehdyt toimenpiteet:

• Kesällä järjestettiin säännöllisesti lapsille ja nuorille kilpailutoimintaa
  • Hankittu kisoille sponsoreita
  • Kesällä 2021 järjestettiin yleisurheilukerho yhteistyönä Savonlinnan Riennon sekä Rantasalmen kunnan kanssa
  • Lehtimainontaa, vuoden aikana käytettiin varoja näkyvyyden saavuttamiseen, mainostamalla kilpailuja sekä yleisurheilukerhoa paikallisessa lehdessä
  • Kilpailuiden ja kerhon avulla pyritään tavoittelemaan uusia aktiivisia harrastajia yleisurheiluun sekä mahdollistaa lasten ja nuorten liikkumista.

Yleisurheilutoimintaa on esitelty ja tuotu esille yleisurheilukerhossa.

Jaoston tärkein ja näkyvin tapahtuma on Rantasalmen keskuskentällä järjestetyt maanantaikilpailut, osallistujamäärä oli noin 80 lasta ja nuorta kilpailussa.

Jaoston toimintaan ja toimintaympäristöön ovat kohdistuneet seuraavat muutokset: jäsenten määrä ja yhteistyön puute eri jaostojen välillä. Jaoston toimintaan vaikutti myös vallitseva koronatilanne.

Koulutus

Jaosto pyrkii jatkuvasti löytämään aktiivisia yleisurheilua harrastavia lapsia ja nuoria, sekä ohjaajia jaoston toimintaan. Jaosto on valmis tarjoamaan ohjaajille koulutusta yhteistyössä Suomen Yleisurheiluliiton kanssa.

Tiedotus

Sosiaalisen median ja paikallislehden kautta tapahtuu tiedotus sekä tapahtumien/kilpailujen mainostaminen.

Taloudellinen asema

Jaoston taloudellinen tilanne sallii tapahtumien järjestämisen.