Säännöt

Nappulaliigassa tärkeintä ei ole voitto, vaan reilu peli, FAIR PLAY! Kaikki pääsevät pelaamaan tasapuolisesti reilussa urheiluhengessä. Joukkueiden sijoituksia ei lasketa ja pelissä voi saada vihreän kortin.

Subway-nappulaliiga 2019 säännöt

2012/2013 vastuuseura KuP

Yhteyshenkilönä; Ilkka Turtiainen, Jussi Hintikka

ilkka.turtiainen(at)kesko.fi 050-0435 168elhinu(at)gmail.com 044-2985 369

Pelipäivä: Sunnuntai klo 10-14.00

Turnausmäärä: 7 jokainen joukkue järjestää oman turnauksen.

STPS, Karki, KuP, FC Anttola, RU, FC Kerimäki,PaU

2 vkoa aiemmin ilmoitus yhteyshenkilölle monta joukkuetta mukaan.

Peliaika 1x20min. 4+1 (5v5) pelaajaa kentällä, kulmapotku epäsuorana rangaistusalueen nurkalta. Maalipotku rangaistusalueelta, jolloin vastustajan on vetäydyttävä puoleen kenttään. Vapaa rajoittamaton edestakainen/lentävä vaihto- oikeus. Sivurajapotku (tai kuljetus) ei suoraa potkua maaliin. Sivurajapotkussa vastustaja antaa tilaa. Ei paitsiota. 3 peliä/turnaus. Kenttä 30m x 20m.

2010/2011 vastuuseura STPS

Yhteyshenkilönä Saija Lehtimäki

stps.nuorisopaallikko(at)gmail.com 050-3477 772

Turnausmäärä: 8 turnauspäivää

Pelipäivät: Tiistai ja torstai 17.30-20.00

FC Kerimäki 1-3?, RU, KarKi 2-3?, FC Anttola, KuP, STPS-10 1-2? ,STPS-11 1-3?, STPS F-tytöt 1-2? PaU 1-2?

2 vkoa aiemmin ilmoitus yhteyshenkilölle monta joukkuetta mukaan.

Peliaika 1x25min, pelimuoto 4+1 (5v5) pelaajaa kentällä, kulmapotku epäsuorana rangaistusalueen nurkalta. Maalipotku rangaistusalueelta, jolloin vastustajan on peräydyttävä puoleen kenttään. Vapaa rajoittamaton edestakainen/lentävä vaihto-oikeus. Sivurajaheiton saa uusia yhden kerran (pelinohjaaja kertoo uusimisen syyn). Ei paitsiota.

3 peliä/turnaus. Kenttä 40m x 30m.

2008/2009 vastuuseura Karki

Yht.henkilönä Mikko Pesonen, mikko.p.pesonen(at)gmail.com

Pelipäivä: Keskiviikko 17.30-20.00 ja lauantai 10-14.00

Turnausmäärä: 8 turnauspäivää

Karki, Ru, FC Kerimäki, KuP, STPS-08 2, STPS-09 2-3, STPS E-tytöt 1, HeiPa, FC Anttola 1-2, STPS D-tytöt

2 vkoa aiemmin ilmoitus yhteyshenkilölle monta joukkuetta mukaan.

Peliaika 1x25min. Pelimuoto 4+1 (5v5) pelaajaa kentällä. Vapaa rajoittamaton edestakainen/lentävä vaihto-oikeus. Sivurajaheiton saa uusia yhden kerran (pelinohjaaja kertoo uusimisen syyn). Maalipotku ei saa mennä yli puolen kentän, tästä vastustajalle vapaapotku. Rangaistusalueen paitsio käytössä. 3 peliä/turnaus. Kenttä 40x30m

Lisäys sääntöihin-> ei edes käsistä saa avata yli puolen kentän.

2006/2007 vastuuseura STPS

Yhteyshenkilönä Saija Lehtimäki

stps.nuorisopaallikko(at)gmail.com 050-3477 772

Pelipäivä: Maanantai

Turnausmäärä: 8 turnauspäivää

RU, STPS, Karki, FC Kerimäki, HeiPa

Peliaika 2 x 25 min. 7+1 (8vs8)  pelaajaa kentällä, normaali paitsiosääntö. 2 peliä/turnaus.

Pelinohjaajat

Turnausjärjestäjä hoitaa paikalle pelin ohjaajat ja ohjeistaa heidät. Jos tulee väärinymmärryksiä tai ihan mitä vain huomautettavaa kotiturnauksen järjestäjille, niin selvittäkää asiat tuoreeltaan ja paikan päällä aikuisten tavoin. Viime vuonna näitä harmillisia jälkipuinteja oli jonkin verran.

Kaikkia ikäluokkia koskevat säännöt

Kaksi tai kolme ottelua/joukkue turnauksessa (ikäluokkaohjeen mukaan). Ei  sarjataulukoita eikä pistepörssejä. Peliaikaa voidaan valmentajien sopimuksella lyhentää sellaisissa tilanteissa, joissa se on selkeästi järkevää. (esim. toinen peli putkeen, hellettä ja vähän vaihtopelaajia. KÄYTTÄKÄÄ JÄRKEÄ!) Peliaikaa ei kuitenkaan pidennetä missään olosuhteissa. Pelimuotoa (5vs5, 8vs8) voidaan myös muuttaa vallitsevan kenttä- ja pelaajatilanteen mukaan valmentajien keskinäisellä sopimuksella. Tässäkin järjen käyttö on sallittua. Ottelupareja voidaan myös vaihtaa tarvittaessa turnauksen sisällä, mikäli tämä edistää tasaväkisten pelien pelaamista. Em. tilanteessa yhteys turnauksen järjestäjään, joka sopii ottelumuutoksista turnaukseen osallistuvien joukkueiden kesken.
Jokaisessa ottelussa luovutetaan yksi vihreä kortti molempien joukkueiden pelaajille, (sekä subway lahjakortti.  Kortin luovuttaa pelinohjaaja pelin päätyttyä ennen kättelyjä oman joukkueen valmentajan nimeämälle pelaajalle.) Vihreät kortit hankkii turnauksen järjestäjä. Ellei paikalla ole kahviota, järjestävä joukkue ilmoittaa asiasta etukäteen osallistujille eväiden varaamiseksi. Osallistumismaksuja ei kerätä.

Yli-ikäiset pelaajat

YI-pelaajia ei käytetä, poislukien pelaaja, joka kooltaan ja ominaisuuksiltaan soveltuu selkeästi nuorempien joukkueeseen. Tytöt voivat pelata yhtä nuoremmassa ikäluokassa.

Ylimääräinen pelaaja - "jokeri" ja alivoima.

Maalieron ollessa neljä (4) maalia otetaan johtavalta joukkueelta yksi (1) pelaaja pois. Maalieron ollessa kaksi (2) maalia palataan aloituksen mukaisiin (pelaajien määrä kentällä)  kokoonpanoihin. Maalieron ollessa kuusi maalia voi häviöllä oleva joukkue ottaa yhden (1) ylimääräisen pelaajan vastustajan ollessa edelleen alivoimalla. Maalieron ollessa tässäkin tapauksessa kaksi (2) maalia palataan aloituksen mukaisiin kokoonpanoihin. Peliohjaaja/valmentaja valvoo tämän toteutumista.

Tulosten julkaisu

Turnauksen järjestäjä lähettää ottelutulokset ja vihreän kortin ansainneet sähköpostilla:  arja.laine10@gmail.com

pia.kapanen@gmail.com

urheilu@ita-savo.fi