Seura

Etelä-Savon Liikunta ry:n sivuille pääset seuraavasta linkistä www.esliikunta.fi/

Suomen Aikuisurheiluliitto ry:n sivuille pääset seuraavasta linkistä www.saul.fi/

Seuran esittely

Rantasalmen Urheilijat on vuonna 24.10.1926 perustettu virkeä yleisseura.

Seura muodostuu alaseuroista ja jaostoista. Seuran toimialueena on Rantasalmen kunnan alue. Seura on Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n Etelä-Savon Liikunta ry:n jäsen ja Aikuisurheiluliiton jäsen.

Rantasalmen Urheilijoiden tavoitteena on seuratoiminnan avulla antaa rantasalmelaisille (kesärantasalmelaisille yms.) mahdollisuus urheilun avulla terveelliseen ja hyviin elämäntapoihin ohjaavaan toimintaan. Lisäksi tavoitteena on luoda mahdollisuus harrastaa, kehittyä ja kilpailla valitsemassaan lajissa.

Rantasalmen Urheilijat ry suorittaa aktiivisesti jäsenhankintaa ja toimii yhteistyössä muiden seurojen ja yhdistysten kanssa. Toivomme toimintaamme mukaan kaikkia urheilusta ja terveistä elämäntavoista kiinnostuneita ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Vuosi 2024 on Rantasalmen Urheilijat ry:n 98:s toimintavuosi.

Rantasalmen Urheilijat ry muodostuu lajijaostoista ja alaseuroista. Alaseuroja ovat:

Etelä-Rantasalmen Urheilijat ry

Länsi-Rantasalmen Urheilijat ry

Alaseurojen jäsenistö muodostaa RU:n jäsenistön suoraan RU:n hallinnon kautta olevien jäsenien kanssa.

RU.n alaiset jaostot:

• Jääurheilu
  • Taitoluistelu
  • Curling
  • Hiihto
  • Yleisurheilu
  • Jalkapallo
  • Lentopallo
  • Pesäpallo
  • Suunnistus

Jaostot vastaavat toiminnastaan ja taloudestaan itsenäisesti, mutta ovat tulosvastuussa RU:n johtokunnalle. Jaostot laativat vuosittain syyskokouksessa vahvistettavan toimintasuunnitelman ja talousarvion sekä kevätkokouksessa vahvistettavan toimintakertomuksen. Jaoston puheenjohtaja ja jäsenet valitaan seuran syyskokouksessa.