Toimintasuunnitelma

RANTASALMEN TAITOLUISTELIJAT

TOIMINTASUUNNITELMA KAUDELLE 2024

VISIO:

-Tarkoituksena on tarjota eri-ikäisille mahdollisuus harrastaa taitoluistelua omalla paikkakunnalla pitkäjänteisesti, laadukkaasti ja tavoitteellisesti, sekä halutessaan kilpailla lajissa.

TAVOITTEET:

- Pyrkimyksenä on säilyttää harrastajamäärä n. 40 luistelijassa, jolloin ryhmien määrän pystyy pitämään ennallaan.

- Osaavat valmentajat ja apuvalmentajat

- Näkyvyyden lisääminen sosiaalisessa mediassa.

- Kausimaksujen pitäminen ennallaan varainhankinnan avulla.

TOIMINTA:

-Luisteluryhmät ikä- ja taitotasoa mukaillen: Tiikerit/Luistelukoulu, Kristallit, Rubiinit, Smaragdit, Timantit, Kilpailijat, Kehitysryhmä ja Skatefit.

•isommat luistelijat apuohjaajina pienemmille

-Viikoittain OHEISHARJOITUKSET jäähallilla

•oheisharjoittelua myös keväällä viikoittain

-VAKIOVUOROT jäähallissa kahdesti viikossa, kolmessa eri ryhmässä.

Luistelijoiden/perheiden on mahdollista valita kuinka monta kertaa viikossa luistelija käy jäällä.

-KEHITYSRYHMÄLLÄ oma JÄÄVUORO 1x vko ja heiltä edellytetään kumpaankin vakiojääkertaan osallistumista.

-KILPAILIJOIDEN JÄÄVUORO viikoittain 1-2x vakiovuorojen lisäksi.

-YHTEISTYÖ RU:n jääkiekkojaoston kanssa: LUISTELUKOULU 4-9-vuotiaille kerran viikossa matalan kynnyksen harrastuksena, eli maksuttomana.

-SKATEFIT/kuntoluistelu kerran viikossa.

-Syksyllä uusien luistelijoiden mukaan saamiseksi ilmaiset TUTUSTUMISKERRAT toiminnasta kiinnostuneille.

-TEEMAKERRAT vakiovuoroilla vuodenkierto huomioiden (halloween, itsenäisyyspäivä, ystävänpäivä jne.)

-Mahdollisuuksien mukaan TEHOLEIRI ja tuki OHJAAJAKOULUTUKSEEN haluaville.

-Tähtikilpailujen järjestäminen mahdollisesti kerran vuodessa jaoston resurssit huomioiden

TAPAHTUMAT:

-PIKKUJOULUT

Ohjelmalliset, omat luistelijat esiintyvät

Perinteenä Joulupukin vierailu

-JÄÄSHOW loppuvuodesta

Ryhmät/Kilpailijat esiintyvät

-Kauden päätteeksi KEVÄTNÄYTÖS

Kauden huipentuma

VARAINHANKINTA:

- Varainhankintaa tehdään, jotta jäämaksut saataisiin pidetyiksi ennallaan ja harrastus pysyisi perheille kohtuuhintaisena.

-Talkootöinä esim. arvanmyynti ja kahvion pitäminen jäähallin tapahtumissa, siivous jäähallilla ennen isoja tapahtumia, tuotemyynti, joulun aikaan myyjäiset.

-Toimintaa rahoitetaan myös SPONSORISOPIMUKSILLA, joissa rahallista tukea vastaan tarjoamme yhteistyökumppaneille esim. mainosta tapahtumien ohjelmalehdissä sekä taitoluistelijoiden nettisivuilla sekä mahdollisesti ilmaislippuja tapahtumiin.

- Ohjaaja/toiminta- ym. avustusten hakeminen kunnalta sekä paikallisilta yhdistyksiltä.

YHTEISTYÖ:

- Pieni seura tarvitsee pärjätäkseen yhteistyötä muiden seurojen (VarTa, SaTu) kanssa. Esimerkiksi kilpailujen järjestäminen yhteistyönä, näytösvaihto (+pukujen ja lavasteiden lainaaminen puolin ja toisin) ja ohjaaja-apu, jolla pyritään turvaamaan valmennuksen laatu ja pysyvyys paikkakunnalla.

JAOSTOIMINTA:

-Taitoluistelujaoksen JOHTORYHMÄ koostuu eri vastuualoista huolehtivista aktiiveista, jotka pyrkivät vastaamaan tielle tulleisiin haasteisiin (esim. ajoittainen ohjaajapula, jäsenhankinta), reagoivat ajankohtaisiin asioihin (tapahtumat, koulutukset), tekevät päätökset sekä kehittävät toimintaa.

- Johtoryhmän kokouksia pidetään kauden aikana säännöllisesti/tarvittaessa.

- Yhteistyössä RU:n ja Juniori-SaPKon kanssa järjestettävän luistelukoulun mainostaminen naapurikuntiin, päiväkodeille ja kouluille sekä luistelukoulun ohjaaminen yhteistyönä

TIEDOTTAMINEN:

- Johtoryhmän sisäinen tiedottaminen sähköpostilla ja WhatsAppissa.

- Taitoluistelijoiden kesken tiedottaminen sähköpostilla, WhatsAppissa sekä netti- ja Facebook-sivuilla. Kauden alussa ja esimerkiksi tapahtumien valmisteluihin liittyen vanhempainpalaverit.

- Yleisölle tiedottaminen netti- ja Facebook-sivuilla, paikallislehdessä, mainoksilla kauppojen ym. seinillä ja ilmoitustauluilla.